ENQUISA

Hai dez días que pechamos a enquisa sobre o subministro de auga en Monforte de Lemos. Como indicamos nunha entrada anterior o obxectivo era coñecer a opinión dos habitantes da nosa cidade sobre este tema e de paso, poñer en práctica o aprendido nas materias de matemáticas e lingua.
Agradecemos a colaboración a tódalas persoas que amablemente respostaron e tamén aos que nos axudaron a darlle difusión dende este blog ou dende a nosa conta de twitter
A enquisa pretendía cubrir un mínimo de 375 persoas adultas, e pensamos que este obxectivo se cumpliu xa que o número de respostas foi de 206 e tendo en conta o número de membros da unidade familiar abarca un total de 665 persoas. Aínda que no reconto nos decatamos de que non preguntamos cantos destes eran maiores de idade, podemos supoñer, pola pirámide poblacional de Monforte que o dobre das respostas cumpren este requisito.
Con respecto aos barrios, a representatividade é maior en A Compañía, A Florida, Os Chaos e San Antonio.

Resultados

A enquisa traballaba os seguintes aspectos:
  1. Calidade da auga
  2. Sabor
  3. Presión
  4. Cortes do subministro
  5. Reclamacións
  6. Avarías
  7. Facturación (comprensión e prezo do subministro)
Ademais tamén preguntamos o consumo de auga para buscar relacións entre este e o número de persoas que conviven na vivenda.
Estes son os resultados obtidos, de forma global, agradecemos ao corresponsal de "La Voz de Galicia" Carlos Cortés que se fixera eco deste traballo de clase e que o publicase nas novas de Lemos

CALIDADE DA AUGA

Un 45 % dos enquisados pensan que a calidade da auga é boa ou moi boa, fronte a un 21 % que pensan que é deficiente. A puntuación mais elixida é un 3 (de un a cinco), por un 35% dos enquisados, o que nos indica que a calidade da auga non preocupa aos monfortinos.
CALIDADE da auga que chega á súa vivenda de 1 a 5Conta de CALIDADE da auga que chega á súa vivenda de 1 a 5%
1 moi deficiente136
23015
3 7235
46130
5 moi boa3015
Suma total206



A cualificación é diferente se preguntamos polos cambios apreciados, neste caso a maior parte das persoas pensan que hai diferenzas notables segundo a época do ano, concretamente un 67%.
Respecto dos catro barrios sinalados estes son os resultados:

Valore a CALIDADE da auga que chega á súa vivenda de 1 a 5
VALORACIÓNA CompañíaA FloridaOs ChaosSan AntonioTotal xeral
13,45%8,00%0,00%4,00%4,12%
213,79%8,00%0,00%12,00%9,28%
334,48%48,00%33,33%36,00%38,14%
431,03%32,00%55,56%28,00%35,05%
517,24%4,00%11,11%20,00%13,40%
Total xeral100,00%100,00%100,00%100,00%100,00%

SABOR

Os resultados neste caso son diferentes. Un 36% pensan que o sabor é malo ou moi malo, fronte a o 28% que pensan que é bo ou moi bo. Prevalece a disconformidade, ainda que de novo un 35 % non ven problema con este parámetro, de novo o valor central, 3, é o mais elixido.
Valore o SABOR da auga que chega á súa vivenda de 1 a 5Conta de Valore o SABOR da auga que chega á súa vivenda de 1 a 5%
1 moi malo2713
24823
37335
44421
5 moi bo147
Suma total206

Un 66% pensan que hai diferenzas notables no sabor da auga segundo a época do ano.
Por barrios, nos catro mais relevantes os resultados son:
Valore o SABOR da auga que chega á súa vivenda de 1 a 5
VALORACIÓNA CompañíaA FloridaOs ChaosSan AntonioTotal xeral
110,34%16,00%11,11%12,00%12,37%
224,14%20,00%16,67%16,00%19,59%
331,03%36,00%22,22%40,00%32,99%
427,59%24,00%50,00%12,00%26,80%
56,90%4,00%0,00%20,00%8,25%
Total xeral100,00%100,00%100,00%100,00%100,00%

PRESIÓN

Respecto da presión da auga un 29% pensan que é deficiente fronte a un 48% que opinan que é boa. Vemos unha desviación dos resultados cara á zona dereita, a de maior puntuación, o que nos sorprendeu xa que pensabamos que ocurriría o contrario. De feito neste caso a puntuación mais elixida foi o 4.
Valore a PRESIÓN da auga que chega á súa vivenda de 1 a 5Cuenta de Valore a PRESIÓN da auga que chega á súa vivenda de 1 a 5%
1 Moi deficiente2512
23617
34622
46431
5 Moi boa3517
Suma total206



Pola contra un 60% de persoas pensan que hai diferenzas de presión segundo a época do ano, non podemos concretar mais porque non o preguntamos.
Nos catro barrios de referencia os resultados son:

Valore a PRESIÓN da auga que chega á súa vivenda de 1 a 5
VALORACIÓNA CompañíaA FloridaOs ChaosSan AntonioTotal xeral
16,90%8,00%0,00%4,00%5,15%
213,79%28,00%16,67%16,00%18,56%
324,14%28,00%16,67%28,00%24,74%
424,14%36,00%55,56%32,00%35,05%
531,03%0,00%11,11%20,00%16,49%
Total xeral100,00%100,00%100,00%100,00%100,00%

CORTES DO SUBMINISTRO

Durante o último ano os enquisados indican maioritariamente (un 72%) que sufriron entre un e cinco cortes no subministro de auga. Parécenos moi preocupante esta cuestión, porque ademais un 81% non recibiron ningún tipo de aviso. É unha incomodidade que un servizo básico como é a auga falte sen aviso previo.
Cantos CORTES NO SUBMINISTRO da auga se produciron no último ano na súa vivenda?Cuenta de Cantos CORTES NO SUBMINISTRO da auga se produciron no último ano na súa vivenda?%
de seis a dez3919
de un a cinco14872
Máis de dez105
Ningún94
Suma total206

Compre dicir que un 81% dos enquisados non reciben ningún aviso de corte, e ademais un 98% desexarían recibilos, practicamente todos.
A empresa subministradora, Aqualia, debería tomar nota e buscar o modo de solventar esta falta de comunicación cos usuarios.
O número de cortes é tamén moi representativo nos barrios de A Florida, Os Chaos, San Antonio e
A Compañía, a primeira táboa amosa o número de cortes e a segunda a porcentaxe destes en cada barrio:

Cantos CORTES NO SUBMINISTRO da auga se produciron no último ano na súa vivenda?
Nº de cortesA CompañíaA FloridaOs ChaosSan AntonioTotal xeral
de seis a dez673319
de un a cinco2216122070
Máis de dez1113
Ningún2215
Total xeral2925182597


% CORTES NO SUBMINISTRO da auga que se produciron no último ano por vivenda
Nº de cortesA CompañíaA FloridaOs ChaosSan AntonioTotal xeral
de seis a dez20,69%28,00%16,67%12,00%19,59%
de un a cinco75,86%64,00%66,67%80,00%72,16%
Máis de dez3,45%0,00%5,56%4,00%3,09%
Ningún0,00%8,00%11,11%4,00%5,15%
Total xeral100,00%100,00%100,00%100,00%100,00%

Vemos que un 75% dos enquisados de A Compañía sufriron entre un e cinco cortes, o mesmo ocurriu no barrio de A Florida, un 64%, un 66% en Os Chaos e un 80% no barrio de San Antonio.
En xeral a porcentaxe de cortes é moi alta, un 95%. Pensamos que a poboación de Monforte está sendo moi paciente con esta problemática que sen dúbida é urxente resolver.

RECLAMACIÓNS

Despois dos resultados anteriores parecería lóxico que houbese moitas reclamacións respecto dos cortes pero non é así. Un 80% dos enquisados non presentou nunca unha reclamación. Tal vez por falta de tempo ou por outros factores que non coñecemos.
A cuestión é que sí o fixeron suspenden á empresa subministradora, á que valoran cun 2,3 de media nunha escala de 1 a 5 respecto da rapidez da resposta. Nós temos unha experiencia como centro educativo neste senso, xa que tamén fomos sufridores deste retraso respecto do cobro indebido da facturación do noso centro.
Os enquisados tamén suspenden á empresa na atención recibida, cunha nota media inferior á anterior, un 2,25.
Neste caso prevalece a puntuación mais baixa, o 1.

AVARÍAS

No caso da rapidez de resposta na resolución de averías a tendenza é negativa. A metade dos enquisados a valoran como deficiente ou moi deficiente, un 36 % pensan que é normal, e só un 14% opinan que é boa ou moi boa.

Valore a rapidez de resposta/resolución das AVARÍAS en INCIDENCIAS co subministro da auga.Conta de Valore a rapidez de resposta/resolución das AVARÍAS en INCIDENCIAS co subministro da auga.%
1 moi deficiente3919
26331
37536
42211
5 moi boa73
Suma total206


FACTURACIÓN

Comprensión

A comprensión da factura semella ter problemas para un 32% dos enquisados, case un terzo; parécelle normal a un 38% e non presenta problemas para un 29%. Temos pois mais persoas con dificultades de comprensión que sen dificultades, os motivos non os consultamos pero nalgún caso nos referiron que non están claros os apartados e a letra é demasiado pequena ... 

Respecto da FACTURA da auga valore a COMPRENSIÓN dos apartadosCuenta de Respecto da FACTURA da auga valore a COMPRENSIÓN dos apartados%
1 non se entende ningún apartado2412
24220
37938
44019
5 Enténdense todos os apartados2110
Suma total206



O prezo

Como suele pasar nestes casos a quen paga sempre lle parece moito, e así ocorre para un 42% das persoas que non están de acordo co prezo do subministro de auga, frente a un 28% que sí o están.
Prevalece a puntuación central, 3, pero con pouca diferenza respecto da puntuación 2, un 30% pensan que o prezo é normal.

Respecto da FACTURA da auga valore se está de acordo co PREZO DO SUBMINISTROCuenta de Respecto da FACTURA da auga valore se está de acordo co PREZO DO SUBMINISTRO%
1 nada de acordo3919
24823
36230
43517
5 moi de acordo2211
Suma total206


Valoración final do SUBMINISTRO DE AUGA

Como valoración final do subministro vemos que os cidadáns monfortinos repártense por igual nas tres zonas da táboa, un 31% non está satisfeito, un 36% amósase neutral, e un 33% está satisfeito, polo que a pesar dos cortes, os problemas coas reclamacións e a falta dun sistema de aviso de incidencias, pensamos que isto non vai tan mal.
Valore no seu conxunto o GRAO DE SATISFACCIÓN RESPECTO DO SUBMINISTRO DE AUGA POTABLE na súa viviendaCuenta de Valore no seu conxunto o GRAO DE SATISFACCIÓN RESPECTO DO SUBMINISTRO DE AUGA POTABLE na súa vivienda%
1 insatisfeito2010
24421
37436
45527
5 moi satisfeito136
Suma total206

A valoración final nos barrios mais representativos é a seguinte:

O barrio onde os enquisados amosan menor grao de satisfacción é A Florida, cun 36% de persoas que valoran o subministro cunha puntuación de 1 ou 2 (insatisfeito) e ademais só un 4% indican que están satisfeitos.
O barrio onde a puntuación é mais alta destes catro é Os Chaos, no que a valoración de 3 e 4 é a maior, aínda que tampouco hai ninguén que puntúe 5 (moi satisfeito)


Valore no seu conxunto o GRAO DE SATISFACCIÓN RESPECTO DO SUBMINISTRO DE AUGA POTABLE
VALORACIÓNA CompañíaA FloridaOs ChaosSan AntonioTotal xeral
110,34%8,00%5,56%4,00%7,22%
224,14%28,00%5,56%16,00%19,59%
324,14%60,00%44,44%48,00%43,30%
437,93%4,00%44,44%20,00%25,77%
53,45%0,00%0,00%12,00%4,12%
Total xeral100,00%100,00%100,00%100,00%100,00%

ANEXO: distribución da poboación por barrios

Como indicamos ao primeiro, a distribución de hogares enquisados por barrios, que pode verse nesta gráfica, é de especial interese nas zonas de A Compañía, A Florida, Os Chaos e San Antonio.
Por número de persoas da vivenda os resultados representan a un total de 665 (partimos da base de que cada resposta é dun fogar diferente), imos comparar os catro con mais respostas, que suman a cantidade de 324 persoas.

BARRIOSNº persoas
A Compañía95
A Florida79
Os Chaos64
San Antonio86
Distribución do número de enquisas por barrio segundo número de persoas:

Nº habitantes na vivenda
BARRIOS123456Total enquisas
A Compañía25107529
A Estación2362114
A Florida27752225
A Peña235
A Pinguela112
Abeledos3328
Carude21115
Casar23117
Cobas342211
Distriz123
Fabeiro1135
Morín113319
Os Chaos15253218
Piñeira12249
Ramberde2327
Reboredo1113
Ribas Altas11
Rioseco22
San Antonio155112125
San Vicente123
Val de Lemos32117
Zapardiel2518
Total general14466157208206

Distribución do número de persoas por vivenda e barrio (están sinaladas cun fondo azul as menos representativas e cun fondo amarelo as de maior representatividade):

Nº habitantes na vivenda
BARRIOS123456Total BARRIO
A Compañía21030282595
A Estación26188539
A Florida2142120101279
A Peña61218
A Pinguela257
Abeledos69823
Carude434516
Casar494623
Cobas61281036
Distriz3811
Fabeiro231217
Morín12912529
Os Chaos110620151264
Piñeira1461627
Ramberde6121230
Reboredo23510
Ribas Altas11
Rioseco88
San Antonio110154410686
San Vicente268
Val de Lemos343414
Zapardiel415524
Total149218322810048665

Comentarios

Entradas populares